Novellen Irene med i senaste numret av Brev från Cosmos

I senaste numret av Brev från Cosmos finns ett bidrag med från mig. Irene heter novellen och den är första av sitt slag i en efter-halvapokalypsen sf-värld. Världen i sig har ännu inget namn men jag är själv nöjd med både novellen och världen och planerar att spinna vidare på andra noveller i samma värld, lite i likhet med Steampunk Misfits världen jag skriver noveller om. Första uppföljande novellen är redan färdigställd.

Den som är sugen på att läsa Irene hittar Brev från Cosmos tidsskriften gratis för nedladdning här: https://clubcosmos.net/brev.php

 

Mycket nöje!

 

3 reaktioner på ”Novellen Irene med i senaste numret av Brev från Cosmos

    • Hej!

      Vad roligt att du tyckte om den. Och ännu roligare att du tog dig tiden att skriva det här. Det är verkligen sådant som ger energi och inspirerar när det händer. Faktum är att när jag såg din kommentar slog det mig att jag redan har en annan novell scensatt i samma värld som Iréne. Jag har skickat in den till Brev från Cosmos så med en smula tur så kommer du kunna hitta den där i något kommande nummer. Min plan är annars att successivt bygga upp världen med fler och fler noveller. De kommer inte vara samma karaktärer i de olika novellerna utan tänkt att ge olika glimtar av mänskliga öden. Tillsammans med mitt andra novellprojekt ”Steampunk misfits”, så utgör det just nu min samlade ansträngning på novellfronten. All annan skrivtid sugs upp av romanerna…

      Gilla

  1. Lika bra att passa på att säga något uppmuntrande, de gånger man faktiskt tänker en sådan tanke 🙂

    Och kul! Önskar dig all lycka med att få med ytterligare en novell i tidningen.

    /Ponören

    Gilla

Kommentera

